Tiden går, men McD består

På det glada 80-talet fanns hamburgaren McD.L.T. i USA. Den anspelade på den populära mackan BLT som står för "bacon, lettuce and tomato" och poängen var att man separerade det kalla i hamburgaren från det varma.



McD.L.T. var under en period en stor succé men försvann senare från marknaden. Anledningen verkar något oklar, och förklaringarna varierar från att förpackningen var för dyr att tillverka till att amerikanerna var för lata för att själva lägga ihop sin hamburgare. För det kan väl inte haft att göra med nedanstående reklam där en ännu hårbeklädd Jason Alexander dansar runt på gator och torg?



Det går för övrigt inte att bortse från hur förvånande "rätt" den blivande Seinfeld-kändisens ändå ser ut, i ljus kavaj med upprullade ärmar, buttondownskjorta, röd smal slips och chinos. Snart får vi förhoppningsvis också se reklam som låter sig inspireras av detta härliga årtionde!

Christian Bye, chefredaktör