BM 3/08 snart ute!



Jag är mycket glad och stolt över att vi har slutfört ännu ett fullmatat nummer av BrandManager som kommer ut i månadsskiftet. Temat är Förändring, eller "change management" om man vill använda ett lite mer målande engelskt uttryck.

Förändring påverkar oss alla, och vi måste också alla ta ställning till hur vi skall förhålla oss till den. De organisationer som ser förändring som en möjlighet till nya affärer är vinnarna, de som ser förändring som ett nödvändigt ont tvingar sig själv att jobba i motvind. Som Darwin sa: "det är inte den starkaste eller den mest intelligenta som överlever, det är den som bäst anpassar sig till förändring".

Förutom en rad intervjuer (bl.a med Johan Staël von Holstein) så har vi även med en fallstudie över Hasselblad, ett internationellt bidrag från varumärkesforskarna Majken Schultz och Mary Jo Hatch, presentation av undersökningen Sveriges företag om design 2008, Brand Orientation Index och språkvetaren Einar Korpus om knep inom reklamen, samt mycket annat.

Ett späckat nummer med andra ord, som gott och väl räcker till nästa nummer som kommer i mitten av december och som bl.a. handlar om Medias varumärken.

Trevlig läsning!

Christian Bye, chefredaktör