BrandManager 2/2008 snart ute!



Snart landar BrandManager 2/2008 hos prenumeranterna. I butik börjar den säljas något senare (23/6) pga den kampanj som vi är med i hos InterPress. Här kan du ta reda på var BrandManager finns närmast dig.

Bland innehållet kan nämnas en fallstudie av varuhuset PUB i Stockholm. Hur gick man tillväga för att inte bara återuppväcka ett slumrande varumärke utan även göra det till ett av Europas hetaste varuhus? Följ med på resan när vi diskuterar hur även andra än butiker kan tänka i skyltfönster-termer för att få bättre koll på sina varumärken.

Vi har också tagit en titt på svenskarnas eskalerande trädgårdsintresse. Boel Rydenå har tagit ett nytt grepp på trädgårdsbutiken för att den bättre skall passa dagens allt mer noggranna kunder. Hon berättar lite mer om vilka tendenser som fick henne att starta butiken Outdoor Design där man shoppar lika mycket efter byggnadsår som efter ännu en spade. Vi har även suttit ner med Åsa Wilke, Ulla Molin-pristagare vars bok Villaträdgårdens historia: ett 150-årigt perspektiv har fått ”rave reviews” (vi har fått fem böcker som kommer att lottas ut bland BrandManagers läsare).

Plus:

• Brand Orientation Index del 3: Mål och Uppföljning. Här går Johan Gromark och Frans Melin in på vad som utmärker företag som är extra bra på att ställa upp mål, och följa upp dem. Ett viktigt komplement blir hur väl man undersöker målgruppernas uppfattning om varumärkena över tiden.

• Svenska Klassiker. Magdalena Fischer berättar lite mer om fem svenska symboler som vi älskar att hata och vice versa. Bl.a. falukorven, dalahästen och den svenska synden avhandlas.

• Tomas Nihlén från Urban Lifestyle AB skriver om nya digitala kanaler som företag kan och bör nyttja för att kommunicera med unga konsumenter som ser Internet som en självklarhet.

och mycket mer...

Trevlig läsning!

Christian Bye, chefredaktör