Det mörka, mystiska, starka i en svart/grå färgskala, gärna accentuerat med en stark färg (orange verkar vara en av de mest populära) och vitt, skall framhäva varumärket och produkten som gedigen, stark, hållbar och exklusiv.
I kollaget nedan syns, uppifrån och ner, annonser från Mercedes-Benz, Timex, Tag Heuer, Rado, Sony Ericsson, Audi och Sony. Alla mer eller minde exklusiva märken som rider på den mörka hi-tech trenden.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEincF5vWEm1m4ZWPf51AfiHzCa0jGvEkYYEY8DffPe7QhCrhyphenhyphenWFuTtPn00aDgCUUsKmb3KNspDsvmmGJV85Qzr-t_5GcSBWNtteK7x6PCO5OBojmrISlz6jvC5JQnWP3rgelLvD1W7Zhk2D/s400/black_hitech.jpg)
Mörka riddare?
Christian Bye, chefredaktör